עבריתהאתר הרשמי והארכיון הדיגיטלי

זוכה ערבי-ישראלי ראשון בפרס שר התרבות לאמנות פלסטית

עבד עאבדי האמן הפלסטי הערבי-ישראלי הוא בין שבעת הזוכים בפרס היוקרתי

 

פורסמו הזוכים בפרס שר המדע, התרבות והספורט בתחום אמנות הפלסטית לשנת 2008. בין שבעת הזוכים נמצא, לראשונה, זוכה ערבי-ישראלי, האמן עבד עאבדי שזכה למחמאות חמות ואף להשוואה לנחום גוטמן. השר מג’אדלה מסר כי הוא “שמח להעניק את הפרסים לשבעה מטובי האמנים הפועלים בישראל” מג’דלה אמר כי עצם הענקת הפרס לאמן ערבי-ישראלי מרגשת אותו במיוחד בשיחה עם וואלה! תרבות אמר עאבדי, 66, כי גם הוא מתרגש מאד מזכייתו בפרס. “אחרי שנים בהן ניסיתי להגיש מועמדות ונדחיתי, הקבלה הזו מאד מרגשת”, הוא אמר. “אני מרגיש שיצרתי מגמה של פריחה בעולם הערבי, גם אצל המורים שלומדים אצלי וגם במגמות של מכללות לאמנות בישראל, ויש בכך פיצוי על העוול שנעשה”. עאבדי אינו מתכוון לעוול שנעשה לאוכלוסיה הערבית-ישראלית, אלא דווקא לאמנים מסוגו המתמחים ברישום. בנושא הלאומי עאבדי חש בנוח ומתחמק מכל ניסיון להופכו לנציג של האוכלוסייה הערבית ישראלית. “הזכייה היא צעד חשוב גם מצד היותי פלשתיני, אך גם כהיותי חלק מנוף האמנות מהסוג הזה. החשיבות הלאומית פחות חשובה, למרות שאני פועל בסקטור הזה ושייך אליו. אני לא רוצה להיות שייך לפרסומים שלא נוגעים לי רק בגלל זהותי הלאומית.

בתוך כך, עאבד, חיפאי גאה שמשפחתו היא מוותיקות היישוב, עדיין מרגיש מקופח על פי מוצאו. “לא ייתכן שמתוך 370 מוזיאונים בישראל, אין אחד שעוסק באמנות בהקשרה הערבי. לא בחיפה, לא בשפרעם, לא בנצרת ולא בשום מקום”, הוא אומר. “המאבק שלי הוא למען הקמת מוזיאון כזה, שלא יציג בהכרח רק אמנות ערבית, אלא שתהיה לו זיקה לכאלו. יש עניין גובר באמנות בחברה הערבית, ניתן לראות זאת גם במספר הסטודנטים שלומדים בישראל ובחוץ לארץ וגם מצד הציבור, אבל לא ברור למה האינטלקטואלים הערבים לא עושים מספיק בשביל הקמת מוזיאון שכזה. המצב הזה צריך להשתנות”.

מלבד עאבד, פרס שר המדע, התרבות והספורט לאמנות פלסטית חולק לשישה זוכים נוספים: איה בן רון, ענת בצר, בועז טל, דוד גינתון, דורון רבינא ותמר רבן. חבר השופטים בחרו באמנים לאחר שהוצגו בפניהם כ- 70 תיקי עבודות. בנוסף, תערוכה משותפת של עבודות האמנים הזוכים תוצג בעין חרוד, ביוני 2009.

{flike}

קישורים:

Let your voice be heard! Share your thoughts and ignite the conversation. Your comments matter!

פוסטים אחרונים

אין שום מקום שם, תערוכה במוזיאון האמנות המודרנית של פרנקפורט
מרץ 25, 2024By
הדים של מדינות האחים/ בית התרבויות העולמיות בברלין
פברואר 10, 2024By
מתרחש באלברטינום (דרזדן): שיח במוזיאון עם עבד עאבדי – רומנסות מהפכנית
ינואר 31, 2024By
שיקום ציור הקיר של עבד עאבדי בחיפה
אוגוסט 10, 2023By
אוסף צ’וקאקו: מסע של צבעים
אוגוסט 6, 2023By
דמיון חומרי: אמנות ישראלית מאוסף מוזיאון תל אביב לאמנות
מרץ 3, 2023By
שקיפות גבוהה יותר של רכישות לאוספי אמנות ישראלית במוסדות הגדולים, האם זה אפשרי? סיכום רכישות
אוגוסט 26, 2022By
רוח צפונית: אמנות ישראלית מאוסף מוזיאון חיפה לאומנות
אוגוסט 9, 2022By
רכישות חדשות לאוסף האמנות הישראלית של מוזיאון תל אביב: 49 עבודות בכ־1.3 מיליון שקל
אוגוסט 5, 2022By
שום דבר טוב לא יצא מזה – פירמידה, חיפה בשיתוף עם גלריה ווסחודנייה, לודג’
יוני 6, 2022By

עבודות אחרונות

GDPR

לגלות עוד מהאתר עבד עאבדי

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא